Polityka prywatności i cookies
Polityka prywatności i wykorzystywania plików „cookies” w Sklepie Internetowym www.dlastopy.pl
Spis treści
Informacje ogólne
a. Dane osobowea. Administrator danych osobowych
b. Cele i podstawy prawne przetwarzania
c. Kategorie odnośnych danych
d. Dobrowolność podania danych
e. Czas przetwarzania danych
f. Odbiorcy danych
g. Prawa osoby, której dane dotyczą
Pliki „cookies”
Lista dostawców usług
Informacje ogólne
Niniejszy dokument określa zasady Polityki prywatności w Sklepie Internetowym (dalej jako „Sklep Internetowy”). Administratorem Sklepu Internetowego jest RELAX-MED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Rybniku, ul. Piasta 21, 44-200 Rybnik, zarejestrowana w KRS przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy, KRS: 0000726204, NIP: 6423209905, REGON: 380079642, kapitał zakładowy 100 000,00 zł.
Wyrazy użyte z dużej litery mają znaczenie nadane im w Regulaminie Sklepu Internetowego.
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z RODO (Rozporządzenie 2016/679).
Administrator dokłada starań, by chronić prywatność i informacje Klientów, stosując odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
Adresatem Usług na stronie nie są osoby poniżej 16 roku życia. Nie gromadzimy celowo danych takich osób.
Dane osobowe
Administrator danych osobowych
RELAX-MED spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
ul. Piasta 21, 44-200 Rybnik
Kontakt w sprawie danych osobowych:
- e-mail: info@dlastopy.pl
- poczta: ul. Piasta 21, 44-200 Rybnik
- telefon: +48 32 422 62 31
Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych
- Podjęcie działań przed zawarciem Umowy (np. rejestracja Konta), realizacja Usług Konta (historia Zamówień, statusy) – dane z formularzy i przy zakupie.
- Usługi niewymagające Konta (przeglądanie, wyszukiwarka) – dane o aktywności, sesji, przeglądarce, lokalizacji, IP, ID urządzenia.
- Wykonanie Umowy sprzedaży (dostawa, płatność) – dane identyfikacyjne, adresowe, płatnicze.
- Statystyki i bezpieczeństwo – dane o aktywności, czasie na podstronach, historii wyszukiwania, przeglądarce, systemie, lokalizacji, IP.
- Ustalenie/dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami – dane z zakupu/Konta oraz niezbędne dowodowo.
- Reklamacje, skargi, wnioski, odpowiedzi na pytania – dane z formularzy, Konta i dokumentów dotyczących zamówień.
- Marketing i remarketing naszych Towarów/Usług – dane z Konta i aktywności (pliki cookies). W remarketingu używamy zewnętrznych dostawców (szczegóły w części „Cookies”).
- Konkursy i programy lojalnościowe – dane z Konta i rejestracji w programie (szczegóły w regulaminach akcji).
- Badania rynku i opinii – dane zamówienia, dane z Konta/e-mail; nie używamy ich do reklamy.
- Ocena historii zakupowej w celu zapobiegania nadużyciom (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – analiza liczby i częstotliwości zamówień/zwrotów z ostatnich 2 lat; decyzje nie są zautomatyzowane. Sprzeciw/odwołanie: e-commerce@relax-med.pl.
Kategorie odnośnych danych osobowych
- dane kontaktowe,
- dane aktywności w Sklepie,
- dane Zamówień,
- dane reklamacji/skarg/wniosków,
- dane dot. usług marketingowych.
Dobrowolność podania danych osobowych
Podanie danych jest dobrowolne, ale konieczne do świadczenia Usług przez Sklep.
Czas przetwarzania danych
- Przez okres niezbędny do realizacji Zamówień/Usług/marketingu.
- Usunięcie m.in. na żądanie, po wycofaniu zgody lub przy braku aktywności > 10 lat, albo gdy dane są nieaktualne.
- Wybrane dane (e-mail, imię, nazwisko) – do 3 lat dla celów dowodowych (reklamacje, skargi, roszczenia).
- Dane księgowe – 5 lat od końca roku podatkowego.
- Dane niezalogowanych – do czasu życia cookies lub ich usunięcia na urządzeniu.
- Dane preferencji mogą być użyte do zautomatyzowanych decyzji nt. możliwości sprzedażowych Sklepu.
Odbiorcy danych osobowych
- Organy państwowe (np. prokuratura, Policja, PUODO, Prezes UOKiK) – na wniosek.
- Dostawcy usług niezbędnych do działania Sklepu/realizacji Zamówień – zgodnie z umowami powierzenia lub samodzielnie (szczegóły w wykazie dostawców).
Prawa osoby, której dane dotyczą
Na podstawie RODO przysługują Ci prawa: dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, sprzeciwu, przenoszenia danych, cofnięcia zgody, skargi do PUODO.
Prawo dostępu (art. 15 RODO)
Masz prawo uzyskać informację, czy przetwarzamy Twoje dane, oraz kopię danych. Zgłoszenia: info@dlastopy.pl.
Prawo do sprostowania (art. 16 RODO)
Możesz żądać poprawienia/uzupełnienia danych (także samodzielnie po zalogowaniu). Zgłoszenia: info@dlastopy.pl.
Prawo do usunięcia danych – „bycia zapomnianym” (art. 17 RODO)
Możesz żądać usunięcia danych m.in. gdy nie są już potrzebne, cofniesz zgodę, sprzeciwisz się marketingowi lub przetwarzanie jest niezgodne z prawem. Zgłoszenia: info@dlastopy.pl. Administrator może dalej przetwarzać dane do dochodzenia roszczeń.
Prawo do ograniczenia (art. 18 RODO)
Możesz żądać ograniczenia m.in. gdy kwestionujesz prawidłowość danych, przetwarzanie jest niezgodne z prawem, dane są potrzebne do roszczeń lub wniosłeś sprzeciw.
Prawo do sprzeciwu (art. 21 RODO)
Sprzeciw wobec przetwarzania z uwagi na interes publiczny/uzasadniony interes oraz wobec marketingu bezpośredniego. Zgłoszenia: info@dlastopy.pl.
Prawo do przenoszenia (art. 20 RODO)
Otrzymanie danych w ustrukturyzowanym formacie lub przekazanie ich innemu administratorowi (o ile technicznie możliwe). Zgłoszenia: info@dlastopy.pl.
Cofnięcie zgody
Możesz cofnąć zgodę w dowolnym momencie (nie wpływa to na zgodność wcześniejszego przetwarzania). Zgłoszenia: info@dlastopy.pl lub w Koncie.
Skarga do organu nadzorczego
Możesz złożyć skargę do PUODO, jeśli uważasz, że przetwarzanie narusza RODO.
Pliki „cookies”
Informacje ogólne
Podczas korzystania ze Sklepu używamy plików cookies – małych plików tekstowych zapisywanych na Twoim urządzeniu, które umożliwiają prawidłowe działanie serwisu i dopasowanie go do Twoich potrzeb.
Cookies zawierają nazwę domeny, czas przechowywania i identyfikator.
Bezpieczeństwo
Stosowane cookies są bezpieczne – nie przenoszą wirusów ani złośliwego oprogramowania.
Rodzaje
- Sesyjne – usuwane po zamknięciu przeglądarki.
- Trwałe – pozostają do ręcznego usunięcia lub upływu ich czasu życia.
Cele i cookies podmiotów zewnętrznych
- konfiguracja Sklepu,
- prezentacja Świadectwa Zgodności (solidnyregulamin.pl),
- statystyka (Google Analytics),
- reklama/profilowanie (Google Ads/AdSense),
- media społecznościowe (Facebook, Instagram),
- opinie i ochrona Kupującego (Trusted Shops).
Sieci reklamowe (np. Google) mogą dopasowywać reklamy wg Twoich preferencji. Preferencje edytujesz tu: https://www.google.com/ads/preferences/.
Ustawienia przeglądarki
W każdej chwili możesz zmienić ustawienia cookies w przeglądarce (blokada, powiadomienia). Szczegóły znajdziesz w ustawieniach swojej przeglądarki.
W sprawach nieuregulowanych stosujemy przepisy KC oraz prawa UE, w szczególności RODO.
Lista dostawców usług, z których korzystamy przy prowadzeniu Sklepu
| PODMIOT | CEL |
|---|---|
| Operator ORLEN Paczka Sp. z o.o. (Warszawa) | Zrealizowanie zamówienia |
| imoje – ING Bank Śląski S.A. | Zrealizowanie płatności |
| General Logistics System Poland sp. z o.o. (Głuchowo) | Zrealizowanie zamówienia |
| Trusted Shops GmbH (Kolonia) | Opinie o zakupie / Ochrona Kupującego |
| Google Inc. (Google Cloud, Analytics, Analytics 360, Fabric) | Mierzenie ruchu, raportowanie błędów, statystyki |
| Google Inc. (AdSense, Google Adwords) | Określanie profilu Klientów / reklama |
| Google Ireland Ltd (Adwords, DCM, DCS, Remarketing, Firebase) | Mierzenie efektywności i zarządzanie kampaniami |
| Facebook Ireland | Popularyzacja Sklepu (Facebook) |
| Instagram LLC. (USA) | Popularyzacja Sklepu (Instagram) |
| Grupa Integer S.A. (Kraków) | Zrealizowanie zamówienia |
Aktualizacja regulaminu i polityki prywatności – 07.10.2025, godz. 9:00
W dniu 07.10.2025 r. wprowadzono aktualizację dokumentów polegającą na dodaniu zapisu w akapicie „Cele i podstawy prawne przetwarzania danych osobowych” o treści „Ocena historii zakupowej w celu zapobiegania nadużyciom”.
Zmiana ma zastosowanie do wszystkich zamówień złożonych po dacie opublikowania aktualizacji i obowiązuje od momentu jej ogłoszenia.